Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak vám pomůže sport při jednání s lidmi v práci a v životě?

Doba čtení: 3 minut Sport pomáhá zlepšovat fyzickou kondici, ale nejen to. K čemu je sport ještě dobrý kromě zlepšování fyzické kondice?

Listopad 24, 2017

Ne, nebude to o tom, že máte chodit na box a pak jim rozbít hubu. Na to zapomeňte. Jsme lidi, ne barbaři.

O čem to tedy bude?

Jednou jsem četl, že sport je užitečným nástrojem při budování psychické odolnosti. Že když se vám nedaří, tak díky zkušenostem ze sportu snadno při porážce v životě snadněji oprášíte své p*dele a dokážete jít dál.

Sport buduje psychickou odolnost

Teoreticky jsem to zvládal, praxe byla horší. Sportuju dlouho, nejrůznější sporty – fotbal, kolo, plavání, občas běh – ale nějak se mi to nedařilo aplikovat.

V určitých činnostech mám v poslední době hroznou smůlu. Dokáže mě ještě navíc vytočit, když vám nějaký hajzl naschvál podrazí nohy, kvůli vlastnímu prospěchu, kvůli bezohlednosti (ač  třeba neuvědomované). Vždycky když se něco takového stalo, byl jsem z toho dost špatný. Lamentoval jsem jak nefér to je, že si to nezasloužím.

Sport vám vytvoří modelovou situaci

Ve středu jsme měli fotbali. Potřebovali jsme vyhrát. Neměli jsme na střídání. Pískal rozhodčí, co to moc neuměl. Sešlo se víc nepříznivých okolností najednou, ale hráli jsme dobře. Vedli jsme 3:1, ale pak jsme dostali gól na 3:2. Po jasném faulu. Náš brankář byl zfaulovaný. Začal se rozčilovat a řvát na rozhodčího. Mně ta nespravedlnost vadila taky, ale asi jen vteřinu a půl. Pak jsem začal řvát na brankáře: „Je to pryč, už to nevrátíme, hrajeme dál.“ A opravdu jsem to tak myslel a cítil (až mě to samotného překvapilo). O to víc se mi dařilo držet odhodlání.  Nakonec  jsme zvítězili. Kdo ví, jak by to dopadlo, kdybychom si hromadně stěžovali a nesoustředili se na hru.

Dva dny na to se mi zas něco podělalo, na čem mi záleželo. Zase to bylo kvůli nefér jednání nějakého idiota (vidíte analogii s neschopným rozhodčím?). Netrvalo mi to sice vteřinu a půl, ale asi hodinu a půl, ale dokázal jsem sám sebe seřvat jako ve středu brankáře. Ale aspoň tak. Sport poskytl modelovou situaci, kterou jsem pak analogicky přenesl do života.

Ve středu jsme vyhráli. Byl to těžký zápas. Dokázali jsme totiž okamžitě oprášit své p*dele, když to nešlo změnit, i když to bolelo. Dva dny na to jsem taky vyhrál. Oprášil jsem svou p*del. Znovu. A až podobná situace nastane příště, oprášim ji zas.

Take away:

  • Sport pomáhá budovat charakterové rysy, které nám pomáhají zvládat překážky v životě
  • Když prohrajete – i po stopadesáté za sebou, máte dvě možnosti – litovat se, nebo oprášit svou p*del, co uděláte?
Autor: Václav Toman | pátek 24.11.2017 8:01 | karma článku: 7,66 | přečteno: 131x
  • Další články autora

Václav Toman

Jak zvýšit svoji emoční inteligenci?

Doba čtení: 4 minuty Jak zvýšit svou emoční inteligenci? A proč má údajně Bukowského citát "Svět patří těm, co se nepo..." hloubku z hlediska emoční inteligence?

9.7.2018 v 9:35 | Karma: 9,87 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Václav Toman

Ohleduplnost jako skrytá vlastnost osobního rozvoje

Doba čtení: 2 minuty Do osobního rozvoje se většinou řadí pojmy jako cíle, spokojenost, práce se silnými a slabými stránkami, zlepšování a další jiné ptákoviny. Je jedna věc, na kterou se zapomíná – ohleduplnost.

11.5.2018 v 8:35 | Karma: 8,35 | Přečteno: 147x | Diskuse| Ostatní

Václav Toman

Jak jsem začal vyhazovat věci

Proč jsem začal vyhazovat věci a co mi to dalo? Za co se dá třeba utrácet místo zbytečností, abychom byli spokojenější?

26.4.2018 v 11:24 | Karma: 15,15 | Přečteno: 562x | Diskuse| Ostatní

Václav Toman

NEPOSUZOVÁNÍ jako ultimátní schopnost osobního rozvoje

Doba čtení: 5 minut Neposuzování je schopnost vnímat věci jaké jsou, bez toho abychom říkali „to je dobré“, „to je špatné“. Ukazuje se, že je to jedna z klíčových schopností v oblasti osobního rozvoje. V čem všem nám může pomoci?

26.2.2018 v 11:22 | Karma: 12,16 | Přečteno: 422x | Diskuse| Ostatní

Václav Toman

2 vědecké metody, jak být hodnější člověk

Doba čtení: 3 minut Asi kolem sebe budete mít spoustu lidí, kteří jsou od přírody lidumilové. Pomáhají, konají dobro. Taky ve svém okolí určitě máte nějakého toho hajzla. V čem se tito lidé liší a dá se to změnit?

16.2.2018 v 7:59 | Karma: 9,56 | Přečteno: 711x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:25

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 341x
Zajímám se o osobní rozvoj a pozitivní psychologii. Jsem autorem KNIHY ÚSPĚCHŮ a tvůrcem webu o osobním rozvoji www.perkman.cz

Mám rád tzv. evidence-based způsoby, to je výzkumy podložené přístupy v osobním rozvoji a psychologii. Jsem absolvent oboru Podniková ekonomika a management s vedlejší specializací Manažerská psychologie a sociologie. Absolvent kurzu aplikované psychofyziologie (Biofeedback and Self-Regulation) na San Francisco State University a dalších kurzů zaměřených na osobní rozvoj, jako například Relational Mindfulness Training. V současnosti se účastním kurzu Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR).

Seznam rubrik